Home » » ~10 rules for a blessed Day~

~10 rules for a blessed Day~

Written By Regina Kim on Jumat, 29 Juli 2011 | 02.54

 1. TODAY I WILL NOT STRIKE BACK . . .
If someone is rude, if someone is impatient, if someone is unkind, I will not respond in a like manner.

2. TODAY I WILL ASK GOD TO BLESS MY 'ENEMY'
If I come across someone who treats me harshly or unfairly, I will quietly ask God to bless that individual. I understand "enemy" could be a family member, neighbor, co-worker or stranger.

3. TODAY I WILL BE CAREFUL ABOUT WHAT I SAY . . .
I will carefully choose and guard my words being certain that I do not spread gossip.

4. TODAY I WILL GO THE EXTRA MILE . . .
I will find ways to help share the burden of another person.

5. TODAY I WILL FORGIVE . . .
I will forgive any hurts or injuries that come my way.

6. TODAY I WILL DO SOMETHING KIND FOR SOMEONE (BUT I WILL DO IT IN SECRET)
I will reach out anonymously and bless the life of another.

7. TODAY I WILL TREAT OTHERS THE WAY I WISH TO BE TREATED . . .
I will practice the golden rule. "Do Unto others as I would have them do unto me"- with EVERYONE I encounter.

8. TODAY I WILL RAISE THE SPIRITS OF SOMEONE WHO IS DISCOURAGED . . .
My smile, my words, my expression of support, can make the difference to someone who is wrestling with life.

9. TODAY I WILL NURTURE MY BODY . . .
I will eat less . . . I will eat only healthy foods. I will thank God for my body.

10. TODAY I WILL GROW SPIRITUALLY . . .
I will spend a little more time in prayer today. I will begin reading something spiritual or inspirational; I will find a quiet place (at some point during this day) and listen to God's voice. 

Remember, today is a gift from God so treat it preciously


1. Hari ini saya MENYERANG BALIK . . 
Jika seseorang kasar, jika seseorang tidak sabar, jika seseorang tidak baik, saya tidak akan merespons dengan cara yang sama. 

2. Hari ini saya akan berdoa untuk 'MUSUH' SAYA 
Jika saya menemukan seseorang yang memperlakukan saya dengan kasar atau tidak adil, saya diam-diam akan meminta Allah untuk memberkati individu tersebut. Saya mengerti "musuh" bisa menjadi anggota keluarga, tetangga, rekan kerja atau orang asing. 

3. Aku HARI INI AKAN HATI-HATI TENTANG apa yang saya katakan. . . 
Saya hati-hati akan memilih dan menjaga kata-kata saya yang tertentu bahwa saya tidak menyebar gosip. 

4. Aku HARI INI AKAN EKSTRA MEMBANTU BEBAN ORANG LAIN . . 
Saya akan menemukan cara untuk membantu berbagi beban orang lain. 

5. Aku HARI INI AKAN MEMAAFKAN. . . 
Aku akan mengampuni segala hal yang menyakiti atau cedera yang datang dengan cara saya. 

6. Aku HARI INI AKAN LAKUKAN SESUATU UNTUK SESEORANG TUK MENJADI BAIK (tapi akan saya lakukan DGN RAHASIA) 
Aku akan menjangkau anonim dan memberkati kehidupan orang lain. 

7. Aku akan memperlakukan orang lain HARI INI DGN CARA Aku INGIN DIPERLAKUKAN. . .
Saya akan mempraktekkan aturan emas. "Lakukan ke orang lain seperti yang saya ingin mereka lakukan kepada saya" - dengan semua orang yang saya temui. 

8. Aku HARI INI akan membangkitkan semangat orang lain yang sedang goyah keyakinannya. . . 
Senyum saya, kata-kata saya, ekspresi saya, dukungan, bisa membuat perbedaan untuk seseorang yang bergulat dengan kehidupan. 

9. Saya akan memelihara TUBUH SAYA HARI INI . . . 
Aku akan makan lebih sedikit. . . Saya akan makan hanya makanan sehat. Saya akan berterima kasih kepada Tuhan untuk tubuh saya. 

10. Aku HARI INI AKAN TUMBUH secara spiritual. . . 
Saya akan menghabiskan sedikit waktu lebih banyak untuk berdoa hari ini. Saya akan mulai membaca sesuatu yang rohani atau inspirasi, saya akan menemukan tempat yang tenang (pada suatu saat hari ini) dan mendengarkan suara Tuhan. 

Ingat, hari ini adalah karunia dari Allah sehingga memperlakukannya sesering kali
Share this article :

Posting Komentar

Diberdayakan oleh Blogger.
 
Support : Creating Website | Kisah Motivasi Hidup | Kisah Motivasi Hidup
Copyright © 2011. Kisah Motivasi Hidup - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Kisah Motivasi Hidup
Proudly powered by Blogger